Last Forever ever...

Last Forever ever...

Sunday 14 June 2015

Genting Awana Resort, Genting Highland - Part 2

Okayyy...Hi!!! I dah balik lunchh!!! Jom continue pot pet pot pet...

The next day, what we planned is that we went to Bukit Tinggi. Huhuhhu since we didn't stay at Colmart Bukit Tinggi dan I plak dah jatuh hati nk tgk perkampungan Perancis tu ...gagah juga pergi hihihihi

Encik Suami layankan saja hehehe

Sebelum jalan..breakfast duluuu..... 

Perjalanan ke Bukit Tinggi daripada Genting lebih kurang 30 minit termasuk turun Gohtong Jaya dan naik ke Bukit Tinggi yang berbelit-belit..pusing kepala I tau..nasib baik Tuan Puteri tido dengkur hihihihi...

Pada mulanya kami nak pergi ke Colmart dulu tetapi..Encik Suami dah terlepas simpang..so kami ke Perkampungan Jepun dulu.

Perghhh!!!!!!!!!!!! mencungap hakakkkkk!!!!....peluh habis..ha baru jogging namanya ni...anak aku pun tk larat nak naik tangga dgn bukit bukau tu..heheheh mintak husband dukung hehehehe...Encik Suami dah biasa..dia steady jer... huh!! berlagak dengan aku sbb dia steady..huhuhuhu...SEDIHH heheheh tk per tk per..nnti I kurus lah hehehehehehe...

Sebenarnya byk gambar posing atas ni...tapi tipon aku rosakkkkkkk...mmm dah beli tipon baru...gambar tk der hilang..

Niat hati sebelum ke Bukit Tinggi nk pakai KIMONO dengan Tuan Puteri tapi bila naik atas adalah beberapa perempuan ala-ala badna mcm aku ni pakai...aduihh tk cantik plak aku nengok..membazir duit aku jer RM30 kang untuk satu KIMONO..heheheh dah la tu material x cantik..lagi cantik jubah moden yang aku pakai..hhahaha...perkampungan jepun ni tolonglah beli material kain yang berbaloi sikit aku tgk...barula org puas hati...

Then baru turun pergi dkt Colmart ..okay I belanja you alls gambar jer lah..x de benda nk ckp...hehehe






 Tuan Puteri mengada....abih air tumpah ..minum dkt Bakery....


Dekat Colmart tu ada mainan budak-budak..sekali naik RM2 utk 2-3 minit jer..huhhuhuhu...

Masa kitaorg sampai tu ada pertunjukan akrobatik...ok jugak..tp biasa jer..cuma susah la utk org mcm aku ni nak akrobatik kan heheehehehhee

Pukul 1.30 pagi kami bertolak ke Kuala Gandah..Encik Suami tukar percutian hehehe dia ckp jom tgk Gajah!!..hheeh aku cakap Okayyyyyy

Perjalanan dari Bukit Tinggi ke Kuala Gandah lebih kurang 1 jam. 

Encik Suami pergi dekat kaunter..tk perlu bayaran apa-apa okay!! hehehehe free untuk warganegara Malaysia. Frankly, tempat ni memang awesome sesuai untuk Education dan juga tempat bersantai. Sebab tempat ni mcm tempat rekreasi. Cuma kita bermesra dgn Gajah.. Masa kami sampai show gajah dah habis.

Kami cuma dapat tengok anak gajah kena mandi dan beri makan gajah. Ouh yer, dkt kaunter diaorg akan tanya nk sticker apa..ada dua..warna merah melawat dan bagi makan dan warna hijau untuk mandikan anak gajah atau mak bapa atuk nenek gajah heeheheheh





Okay enough belanja gamabr...heheheheeh

Selepas pusing-pusing dan melepak dekat situ... Encik Suami ajak jalan-jalan pergi Mentakab dengan Temerloh. Hohohohoh kitaorg pusing Pahanggg..heeheheheh 

Berhenti sekejap dkt pekan Mentakab makan tghari....then pergi ke Mall Mentakab...beli makanan untuk malam. Sempat juga Tuan Puteri tarik baju sehelai dengan beberapa stokin. Aik! Ibu..ibu yang beli tau bukan Humaira yang tarik..heheheeh ok ok 

Setakat itu sahaja hari k-2...

Malam tu sampai hotel aku tido tk sedar diri sebab aku demam...tertido..tiba-tiba..Encik Suami kejutkan...yang yang..ayg demam ni..makan ubat ea.... masa tu rasa nk terjun katil heheeh baiknya encik suami..ambik air dgn ubat bg aku telan atas katil... Bila aku dah segar sikit dlm pukul 2 pagi..Encik Suami kata tk nak tremankan Humaira tido ke..nnti dia jatuh katil... heheeheh elehai mcm tk tahu tu..heheeh takut jangkit la tu..hehehehehehe

Apa pun kami 3 beranak letih giler hari tu...hehehe esok plan mandi kolam..bawa Tuan Puteri mandi kolam..hehehe

Byee

No comments:

Post a Comment