Last Forever ever...

Last Forever ever...

Monday 26 October 2015

Percutian Singkat untuk Bibik- Ketemu dengan suaminya. (review Hotel Swiss Garden & Renaissance, Melaka)

Salam Semua dan selamat pagi.

Sebenarnya ini cerita lama..cerita ketika hari raya puasa baru-baru ni. Disebabkan kesungguhan bibik menjaga ayah aku ketika aku pergi kerja, jadi kami belanja dia berjumpa dengan suaminya. Mula-mula agak susha hati juga..yer lah..dibuatnya larikan bibik tu..bukankah satu hal. Risau la kan..mana nk cari bibik yang penyabar mcm tu. So aku deal dgn dia... kita tido satu mlm sahaja. Dia agreed.

Tapi aku tk berapa susah hati sgt sbb encik suami ada..heheheh encik suami ni tegas dan sentiasa berhati-hati daripada aku yang leka dgn anak dara, nenek dara dgn atuk dara kan. Heeheheh hari raya kali ni tk eprgi mana, semua org berhari raya jumpa sanak saudara, tpi aku melayankan bibik ni. Lagipun raya tahun ni bosan sikit x meriah mcm raya tahun sudah.

Hotel ni bagi aku bagus dan best. Sebab katil yang luas, dan paling penting swimming pool luas gilerrrr..utk kanak2 pun awesome lah..terbaik.




Okay...3 keping gambar atas ni adalah swimming pool dia..luaskan..tgk tu suami I berenang..dari hujung ke hujung..dan plaing best sekali kolam dewasa infinity.... heheheh suka la encik suami berneang jauh2...

anak dara pun seronok juga....

 Tgk dari atas..atas kolam renang tu tempat gym..sapa yang nk kuatkan muscle hahahaha..x mau berenang pergi gym..


Yg ni plak suasana magrib...sebelum ktiaorg nk keluar mkn..

 Ibu tercinta..muka tgh runsing hehehe takut bibik lari..kikjjikikiki...

 Tgk ni muka ayah aku..masa ni belum mendapatkan rawatan Ice and Coulucr Vibration Theraphy. Mmmm... masa ni ayah aku tk berapa fokus....tk boleh bergerak..kami yang kena gerakkan ayah bangun..duduk dan sebagainya.. masa ni sedih juga la..tp sekurang-kurangnya ayah aku berubah angin udara...

 Ha ni anak dara tgh main dgn ayah dia... Bilik hotel ni luas (dah ckp tadi), kemudian ada sofa bed...ada meja untuk menulis dna sebagainya...bilik air transparent okay hahahaha..kalau tarik sliding dia ..ha nampak kau tgh mandi...kikikiki... cuma kecewa sikit bilik ni ialah pintu bilik ayah mak aku.susah nk tutup ketat dan berat, begitu jkuga pintu bilik air dia. Pintu bilik kitaorg plak boleh la..cuma air bertakung sekejap dkt tandas bila selesai guna..yg tu tk best hotel ni...

 Ni wantu pagi sebelum turun breakfast...heheh tgk tu anak dara....termenung tgk kolam bawah..tk sbr nk mandi lagi la tu

 Yg ni gambar dkt balcony bilik parent aku..abg2 aku semua dtg..hehehhe maklumlah nk berkenalan dgn suami bibik...hahahaha..yg pastiaku bawa bekal utk mkn ptg tu..nasi, ketupat, lemang, kuih muih, biskut raya...yer la bibik kata nk sambut lebaran dgn suami..nk bermaafan dgn suami..sudah 5 thn tk jumpa suami..aku layankan jer... janji dia buat kejer....jaga ayah aku elok2...


Ni gambar mlam sebleum keluar mkn mlm..hehehehehe ambil dulu gamabr...sofa ni depan lif...setiap tingkat ada sofa tu utk rileks2 tgk pemandangan...

Mlm tu mlm best bagi aku..sbb kali pertama encik suami bawa aku naik kapal ..river cruise dkt sg melaka. rupanya sepanjang sg melaka ni penuh dgn sejarah. setiap bangunan semua cerita tentang sejarah. seronok lah.....memang betul la org kata bermulanya Malaysia adalah negeri Melaka. Melaka menceritakan segalanya tentang Malaysia..

 Ha nampak tue... suami bibik dgn bibik..tgk bibik gembira...ketawa jer..tp malu2 dgn suaminya..yer lah udah lama tidak ketemu.... kikikiki sukala tue... Sarpan pagi dkt sini tk berapa best. Aku rasa dkt Hatten hotel lagi best..meriah..huhuhhu

Usai sarapan, rehat2 kejap..layankan anak dara mandi kolam lagi..then kami pun check out.

Ok bye bye Swiss Garden and Renaissance Melaka.

Apa pun aku nk bg 4 bintang jer..heheheh sbb pintu rosak dan sarpaan kurang memuaskan....x mcm 5 bintang. Cuma siapa yang bawa family ada anak2 kecil..disinilah tempatnyer.. Untuk urusan busineess pun okay...tp tue la ada minor kerosakan dlm hotel nie...tp kalau level General Manager and above tk cun langsung tinggal sini.. kalau level executive to manager..okayla sesuai hahahahahahhaha....

Bye bye..

No comments:

Post a Comment